THERMAIKOS - GREECE / ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ, ΕΝΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΓΗΣ....

Θερμαϊκός κόλπος

Thessaloniki Salonica saloniki Θεσσαλονίκη meteo - ο καιρός εικόνες - pictures

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Αίνεια - χτες σήμερα αύριο

 Τι είναι αυτό που συνδέει το χτες με το σήμερα και το αύριο - τον αρχαιολογικό χώρο στην περιοχή της Νέας Μηχανιώνας  Αίνεια  με την πλατεία Αντιγονιδών στην Θεσσαλονίκη και την ανεξάρτητη πρωτοβουλία κατοίκων Θερμαϊκού με τον δήμο και το τμήμα πολιτισμού; Μα φυσικά η ιστορία μας.
Σε μια εποχή που όλοι κόπτονται για τον τουρισμό που θα φέρει την ανάπτυξη, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να αναδείξουμε τα θετικά στοιχεία της περιοχής μας και ειδικά όταν αυτά βασίζονται σε μια  ιστορία που είναι παλαιότερη ακόμα και από  αυτήν του Παρθενώνα ...( http://templeofvenus.gr/ )
Έχουμε έναν τέτοιο θησαυρό στην περιοχή μας και όχι μόνο δεν τον αξιοποιούμε, αλλά δεν το γνωρίζουμε καν.


από τις περιγραφές, και αν δεν κάνω λάθος πρέπει να είναι αυτός ο χώρος....

(Το ναό της Αφροδίτης φαίνεται ότι δημιούργησε ο Αινείας, ο οποίος θεωρούνταν γιος της. Αρχικά ο ναός είχε στηθεί στην περιοχή που σήμερα βρίσκεται λίγο έξω από τη Νέα Μηχανιώνα. Εκεί λέγεται ότι είχε στήσει το βασίλειό του ο Αινείας, ο οποίος όπως ήταν φυσικό αφιέρωσε ένα ναό στη μητέρα του, για να την τιμήσει.
Ο Αινείας, όμως, είναι ο δημιουργός της γενιάς των Ιούλων, πρόγονος δηλαδή του Ιούλιου Καίσαρα. Πιθανόν λοιπόν οι Θεσσαλονικείς που είχαν συμμαχήσει με τον Αντώνιο, ο οποίος όμως ηττήθηκε από τον Οκταβιανό στο Άκτιο, να προσπάθησαν να εξευμενίσουν τον αυτοκράτορα, μεταφέροντας το ναό, ο οποίος χτίστηκε από τον γενάρχη των Ιούλων.)


Τα ευρύματα από τις ανασκαφές της περιοχής βρίσκονται στο μουσείο στην Θεσσαλονίκη, τον ναό της Αφροδίτης τον μετέφεραν οι Ρωμαίοι στην σημερινή πλατεία Αντιγονιδών (http://www.makthes.gr/news/reportage/32228/ ..σχετικό άρθρο...) . Ο ναός κινδυνεύει να μπαζωθεί (υπάρχει σχετική κίνηση για την διάσωση και ανάδειξή του

Μια καλή συντονισμένη κίνηση λοιπόν, η οποία θα αναδείξει τόσο τον δήμο Θερμαϊκού όσο και την πόλη της Θεσσαλονίκης και θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της περιοχής, είναι η πλήρη ανασκαφή και ανάδειξη του ναού της Αφροδίτης στην σημερινή του τοποθεσία και η παράλληλη ανάδειξη της αρχικής του θέσης με την δημιουργία εκεί ενός σύγχρονου μουσείου το οποίο θα φιλοξενήσει όλα τα ευρήματα της περιοχής. Και επειδή είμαστε πάντα πρωτοπόροι και ευρηματικοί ως Έλληνες ....όλο και θα σκεφτούμε κάποιον ιδιαίτερο τρόπο να δείξουμε ότι ο ναός αρχικά ορθώθηκε στην Αίνεια ... ίσως τοποθετώντας απλά κάποια αντίγραφα και συμπληρώνοντας την εικόνα με την προβολή ενός ολογράμματως του ναού .... ή χρησιμοποιώντας την τεχνική της τρισδιάστατης περιήγησης ....

Ακόμα ο δήμος μπορεί να υιοθετήσει σαν σήμα του κάποια χαρακτηριστική αποτύπωση των ευρημάτων της περιοχής που θα κοσμεί και το τοπικό νόμισμα του ανταλλακτηρίου "ΘΕΡΜΟ".

Όσο για την τουριστική αξιοποίηση υπάρχει και ένα άλλο θετικό στοιχείο ... το οποίο όμως θα σας το αναλύσω άλλη φορά....

σε αυτό το σημείο θέλω να ευχαριστήσω τον Νάσο Λιάκο, ο οποίος με ενημέρωσε για την σχέση του ναού με την τοποθεσία στην Μηχανιώνα καθώς και όσους ασχολούνται με την διάσωση του ναού και διατηρούν την σχετική σελίδα στο φατσοβιβλίο. Είχαν την καλοσύνη να με ενημερώσουν για την πορεία του θέματος και για τις επίσημες απόψεις και τεκμηριώσεις των συσχετισμών.


Όποιος θέλει να υπογράψει για την διάσωση και ανάδειξη του ναού μπορεί να μπει στον παρακάτω σύνδεσμο  http://templeofvenus.gr/index.php?option=com_petitions&view=petition&id=46


Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

ΆΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ συνέχεια

Ελένη Ματθαίου υπάρχει έντονη ανησυχία για το τι θα γίνει με το χαράτσι της ΔΕΗ που περνάει στις εφορίες και αν πράγματι έχουν το δικαίωμα να κατάσχουν περιουσίες ( το σπίτι ας πούμε) για χρέος χιλίων και 2000 €... υπήρξε μια πρόταση να στραφούν τα εξώδικα πια προς τις εφορίες και στην συνέχεια -αν αυτό δεν αποδώσει - να πάει δικαστικός μέχρι και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια...θα ήθελα την γνώμη σας γι' αυτό ...



όπως και για το πως θα πρέπει να κινηθεί ο κόσμος για να μην κάνει φορολογικές δηλώσεις....



Μάριος Μαρινάκος
Χμ...να τα πάρουμε ένα ένα?Η στόχευση του Υπουργείου είναι να πάρει την αρμοδιότητα από τα πολιτικά δικαστήρια και να την μεταφέρει στα διοικητικά δικαστήρια, όπου θεωρεί ότι έχει το πλεονέκτημα να διασώσει το ΕΕΤΗΔΕ. Με αυτή τη λογική, α...ποφάσισε να εφαρμόσει την κλασσική διαδικασία της βεβαιώσεως του φόρους, της αποστολής ατομικής ειδοποίησης και στη συνέχεια της αναγκαστικής εκτέλεσης σύμφωνα με τον ΚΕΔΕ.Δικό μας μέλημα είναι να διατηρήσουμε την αρμοδιότητα στα πολιτικά δικαστήρια και αυτό το πετυχαίνουμε πολύ εύκολα, λόγω της σύμβασης με τη ΔΕΗ ΑΕ που είναι νόμιμο πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και εισηγμένη στο ΧΑΑ.Θεωρητικά λοιπόν, ναι, το κράτος θα μπορεί να βεβαιώσει τον φόρο (η βεβαίωση συνιστά τον εκτελεστό τίτλο) και θα μπορεί να στραφεί κατά της βαρυνόμενης με το φόρο ακίνητης περιουσίας μας. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπορεί να μας προκαλέσει ουσιαστική βλάβη, όμως αφού παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας, όταν για χρέος 1000-2000€ κατάσχεται ακίνητο αξίας 50.000€. Είναι προφανώς, λοιπόν, ότι εκεί θα μπορούμε να προστατεύσουμε το ακίνητο.Επίσης είναι προφανές ότι δεν είναι δυνατό να κοπεί πλέον πουθενά το ρεύμα. Κανένα σπίτι δεν θα μείνει χωρίς ρεύμα. Ο λόγος είναι ότι η διακοπή της ρευματοδότησης δεν είναι μέτρο εκτέλεσης που προβλέπεται στον ΚΕΔΕ. Αυτό σημαίνει ότι ο Υπουργός δεν μπορεί παράνομα να υπεισέλθει σε συμβατική σχέση (ΔΕΗ-καταναλωτή) και να διατάξει την διακοπή παροχής αγαθού ιδιαίτερης κοινωνικής αξίας (ρεύματος), και μάλιστα από καθολικό πάροχο (σύμφωνα με την Οδηγία 79/2009) και από πάροχο-τελευταίο καταφύγιο (3959/2011) ο οποίος έχει και δεσπόζουσα θέση στην Ελληνικοή ενεργειακή οικονομία (δεν θυμάμαι απ' έξω το νόμο...).Αυτά για το ΕΕΤΗΔΕΓια τις φορολογικές δηλώσεις πρέπει να βρούμε μια μέθοδο παραδεκτής διοικητικής επισχέσεως. Αν βούμε κάτι τέτοιο τότε η μη υποβολή δηλώσεων θα εξαρτηθεί από προηγούμενη δράση (πράξη ή παράλειψη του κράτους) κι έτσι ουσιαστικά θα είμαστε και απόλυτα νόμιμοι στην μη υποβολή φορολογικών δηλώσεων και θα είμαστε και φορολογικά ενήμεροι.Ακόμα όμως, την νόμιμη αιτία για να μπορέσουμε να κινήσουμε διαδικασία επίσχεσης κατά του Ελληνικού Δημοσίου δεν έχουμε φανταστεί...


μπορείτε να παρακολουθείτε ενδιαφέροντα θέματα στην σελία της ομάδας δικηγόρων "...στο φατσοβιβλίο.....
ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΡΑΣΗ  

https://www.facebook.com/groups/157900950992793/#!/

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Λήστεψαν κοσμηματοπωλείο στην Περαία

Λήστεψαν κοσμηματοπωλείο στην Περαία
Κοσμηματοπωλείο στην Πλατεία Ελευθερίας στην Περαία μπήκε στο στόχαστρο ληστών πριν απο λίγο. Άγνωστοι...
μπήκαν στο κατάστημα και αφού προσποιήθηκαν τους πελάτες, άρπαξαν απο τα χέρια της χρυσαφικά και εξαφανίστηκαν
 
 

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

Υπόμνημα Πρωτοβουλίας προς το ΔΣ Θερμαϊκού

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ Περαία 15/2/12

Προς το Δημοτικό Συμβούλιο Θερμαϊκού
Κε Πρόεδρε,
Σας είναι γνωστή η δράση της Ανεξάρτητης Πρωτοβουλίας Πολιτών Θερμαϊκού, τόσο για τις παρεμβάσεις της στα τοπικά και γενικότερα πολιτικά δρώμενα όσο και για τις δράσεις αλληλ...εγγύης που αναπτύσσει ή σχεδιάζει.
Παρόλο όμως ότι πιστεύουμε πως μας γνωρίζετε, θεωρούμε επιβεβλημένο να ενημερώσουμε δια της παρούσης και το Δημοτικό Συμβούλιο, του οποίου θα ζητήσουμε την αρωγή, ώστε να μπορέσουμε να σταθούμε αποτελεσματικότερα και ουσιαστικότερα στο πλευρό των πληγέντων συνδημοτών μας. Συνδημοτών μας που δοκιμάζονται από τις κοινωνικοοικονομικές συνέπειες της ανάλγητης, αντιλαϊκής και πειθήνιας προς τους ξένους πολιτικής της παράνομης και έκθετης κυβέρνησης.
Ως Πρωτοβουλία γεννηθήκαμε με αφορμή ένα άδικο, παράνομο και εξουθενωτικό χαράτσι που επέβαλλαν στις πλάτες μας, το χαράτσι της ΔΕΗ. Καταθέσαμε εκατοντάδες εξώδικα συνδημοτών μας και παλέψαμε μαζί με άλλες αντίστοιχες συλλογικότητες αλλά και Δήμους για την κατάργησή του. Η απόσυρση της απειλής της διακοπής ηλεκτροδότησης σε όποιον δεν το πληρώσει, θεωρούμε ότι είναι μια πρώτη νίκη των πολιτών που αντιστάθηκαν. Το ίδιο σκοπεύουμε να πράξουμε, μετά από προσεκτική μελέτη και για άλλα χαράτσια που κατ’ εντολή της Τρόικας και του ΔΝΤ μεθοδεύονται.
Επειδή όμως η κρίση που βιώνουμε έγινε ήδη απειλητική για την ίδια την επιβίωση των παιδιών και των γονιών μας, ως Πρωτοβουλία παράλληλα κινηθήκαμε σε δύο κατευθύνσεις που στοχεύουν σε δράσεις συμμετοχής και αλληλεγγύης.
Η πρώτη είναι η κοινή αγροτοκαλλιέργεια. Έχουμε την σκέψη ότι δεν πρέπει να παραμένουν ακαλλιέργητα χωράφια καθ’ ην στιγμή η αγροτική παραγωγή υπολείπεται σε σχέση με την κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού. Ήδη κάποιοι φίλοι της Πρωτοβουλίας, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμά μας, έχουν παραχωρήσει τη χρήση κομματιών γης που κατέχουν προκειμένου να προχωρήσει το πλάνο της κοινής αγροτοκαλλιέργειας της Πρωτοβουλίας, που θα μπορέσει να βοηθήσει μερικά ελλείψεις συνδημοτών μας. Ξεκινήσαμε ήδη το πρόγραμμα εντάσσοντας σε αυτό δύο χωράφια.
Η δεύτερη κατεύθυνση είναι η ανάπτυξη του Δικτύου Ανταλλαγών και Αλληλεγγύης Θερμαϊκού «ΘΕΡΜΟ». Πρόκειται για τη δημιουργία μιας τοπικής εναλλακτικής μονάδας, που στα πλαίσια της ανταλλακτικής κοινωνίας θα μπορέσει να βοηθήσει τους δημότες υποστηρίζοντας την τοπική οικονομία μέσα από θετικές δράσεις που ενθαρρύνουν τις ανταλλαγές αγαθών και υπηρεσιών.
Επειδή ανησυχούμε έντονα, όπως πιστεύουμε κι εσείς από την διάρρηξη της κοινωνικής συνοχής εξαιτίας της ταχύτατης φτωχοποίησης μεγάλων στρωμάτων του πληθυσμού (Πανελλαδικά, αλλά κυρίως στο Δήμο μας) ξεκινήσαμε μια καταγραφή των αστέγων της περιοχής μας. Αν και είμαστε ακόμη στην αρχή, έχουμε καταγεγραμμένους άστεγους του Δήμου μας. Η λίστα των οποίων φοβόμαστε ότι τις προσεχείς μέρες θα αυξηθεί.
Ίσως δεν είναι της παρούσης να σας αναπτύξουμε σχεδιασμούς για επιπλέον έγνοιες και σχεδιασμούς των φίλων της Πρωτοβουλίας σχετικά με τη δημιουργία κοινωνικού ιατρείου και φαρμακείου.
Θα θέλαμε όμως να σας δώσουμε την ευκαιρία να σταθείτε κοντά μας, δείχνοντας την ευαισθησία σας για τα ασθενέστερα στρώματα των δημοτών μας.
Για το σκοπό αυτό θα θέλαμε την αρωγή σας στα εξής:
Ζητούμε να παραχωρηθεί άμμεσα χώρος που να καλύψει τις ανάγκες των αστέγων του Δήμου μας. Η ευθύνη όλων μας από ενδεχόμενες απώλειες ζωών συνδημοτών μας, ιδιαίτερα κατά τις προσεχείς δυσμενείς εβδομάδες του βαρύ χειμώνα, θα είναι μεγάλη.Προτεινόμενοι χώροι: Αθλητικό κέντρο 2ου Γυμνασίου Περαίας, Κοινοτικό κατάστημα Αγίας Τριάδας.Ζητούμε την παραχώρηση χρήσης δημοτικών εκτάσεων γης, ώστε να καλλιεργηθούν από την Πρωτοβουλία (έναντι συμβολικού τιμήματος).Ζητούμε να διατεθεί δημοτικός στεγασμένος χώρος προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ανοιχτών συνελεύσεων αλλά κυρίως δράσεων αλληλεγγύης της Πρωτοβουλίας. Προτεινόμενοι χώροι: ΠΙΚΠΑ Αγ. Τριάδας, Άκτιο.Ζητούμε την κάλυψη τους κόστους ηλεκτροδότησης γραφείων, η χρήση των οποίων έχει παραχωρηθεί στην Πρωτοβουλία από φίλο της, προκειμένου να εγκατασταθεί το Δίκτυο Ανταλλαγών και Αλληλεγγύης Θερμαϊκού «ΘΕΡΜΟ» αλλά και δράσεις αλληλοβοήθειας των δημοτών.Ζητούμε να εξετασθεί η δυνατότητα να υδροδοτηθούν χωράφια που καλλιεργεί η Πρωτοβουλία και στερούνται άρδευσης, εφ’όσον υπάρχει δημοτικό δίκτυο ύδρευσης.
Κε Πρόεδρε,
Με δεδομένη την κρισιμότητα των ημερών που διανύουμε, αλλά και της ευαισθησίας που οφείλει να διακατέχει κάθε υπεύθυνη δημοτική αρχή απαιτούμε να σταθείτε αρωγός στις προσπάθειες που καταβάλλουμε και οι οποίες έχουν αγκαλλιαστεί με θέρμη και προσδοκίες από μεγάλο τμήμα των κατοίκων του Δήμου μας.
Για την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ
Η Συντονιστική Επιτροπή

«Λαϊκή Επιτροπή Θερμαϊκού»


Ενημερωτικό υλικό, μοίρασαν το μεσημέρι του Σαββάτου στους δρόμους της Νέας Μηχανιώνας μέλη της «Λαϊκής Επιτροπής Θερμαϊκού», καλώντας τους πολίτες να συμπορευθούν μαζί της «για να γίνει ο λαός αφέντης του τόπου και του πλούτου που παράγει» και προκειμένου «ο λαός να παίρνει τις αποφάσεις για τη ζωή του», όπως αναφέρονταν στη σχετική προκήρυξη που διανέμονταν.

Παράλληλα τα μέλη της Λαϊκής Επιτροπής τοποθέτησαν στην πλατεία της Μηχανιώνας πανό με το σύνθημα «Λαϊκή οργάνωση-αντίσταση ενάντια στο μαύρο μέτωπο της κυβέρνησης της πλουτοκρατίας».
Στην προκήρυξη αναφέρεται ότι η κυβέρνηση, με την ψήφιση του νέου μνημονίου, έβαλε ταφόπλακα στο μέλλον του ελληνικού λαού, επισημαίνει τις τραγικές συνέπειες που θα έχει η εφαρμογή του στους μισθούς και στις συντάξεις,τις απολύσεις, την αύξηση των αντικειμενικών αξιών στα ακίνητα, την ίδια ώρα που το Ελληνικό κράτος προχωρεί σε επαναχρηματοδότηση των τραπεζών με 30 δις.
«Δεν επιτρέπεται να είμαστε άλλο ανεκτικοί μαζί τους. Αν έτσι σώζεται μια χώρα, πως διαλύεται δηλαδή; Δημιουργώντας και άλλους ανέργους καταπολεμάς την οικονομική κρίση και σώζεις τη χώρα; Φτάνει όσο μας σώσατε σωτήρες μας», υπογραμμίζεται στην προκήρυξη της «Λαϊκής Επιτροπής Θερμαϊκού». Η οποία καλεί τους πολίτες να παλέψουν οργανωμένα για αποδέσμευση της Ελλάδας από την Ε.Ε., μονομερή διαγραφή του χρέους της χώρας, κοινωνικοποίηση των βασικών μέσων παραγωγής, αξιοποίηση του φυσικού πλούτου της χώρας, λαϊκή εξουσία με πραγματικό πρωταγωνιστή και φορέα των αποφάσεων τον ίδιο τον λαό.


--
Ανάρτηση Από τον/την Σπύρος Κουζινόπουλος στο Φάρος του Θερμαϊκού τη 2/18/2012 02:43:00 μμ

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012

ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑΙΑ


Διαδήλωση στους κεντρικούς δρόμους της Περαίας,πραγματοποίησαν υπό βροχή λίγο πριν το μεσημέρι, μέλη της «Λαϊκής Επιτροπής Θερμαϊκού» και του ΠΑΜΕ, που διαμαρτύρονταν για τα νέα δεινά που χαλκεύονται για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους με το νέο μνημόνιο και τη δανειακή σύμβαση.

Οι δεκάδες διαδηλωτές,συγκεντρώθηκαν αρχικά στο παρκάκι απέναντι στο δημαρχείο του δήμου Θερμαϊκού και στη συνέχεια, διέσχισαν την οδό Αμπελοκήπων και αφού μέσω της παραλιακής οδού πέρασαν από την πλατεία της Περαίας, κατευθύνθηκαν , μουσκεμένοι από την βροχή που έπεφτε ασταμάτητα στην οδό Ρωμανού.
Σε φυλλάδια που μοίραζαν στους διερχόμενους πολίτες,αναφέρονταν ότι στόχος του «Μαύρου μετώπου» που συγκρότησαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ υπό τον τραπεζίτη Λουκά Παπαδήμο «δεν είναι να σώσουν το λαό, αλλά να τον υποτάξουν, να τον οδηγήσουν στο ακόμα χειρότερο σφαγείο με τη δανειακή σύμβαση και το μνημόνιο χρεοκοπίας».


--
Ανάρτηση Από τον/την Σπύρος Κουζινόπουλος στο Φάρος του Θερμαϊκού τη 2/12/2012 02:10:00 μμ