δείτε και τα σχετικά φιλμάκια !!!
http://www.xkarfoma.net/index.php?option=com_k2&view=item&id=1191:%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%C2%B5%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BD-%C2%B5%CE%B5-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CF%84%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%AC&Itemid=73
Καταµαράν µε φωτοβολταϊκά πανιά
31 May
09:33
Με την πυξίδα του να δείχνει τον Ηλιο και όχι τον µαγνητικό Βορρά, το µεγαλύτερο ηλιακό σκάφος στον κόσµο προσπαθεί να κάνει ρεκόρ, ταξιδεύοντας 27.000 µίλια περιµετρικά της Γης, εκµεταλλευόµενο τον ούριο ηλιακό άνεµο στα φωτοβολταϊκά πανιά του.
Το σκάφος λέγεται«Τούρανορ» και δανείστηκε τοόνοµά του από τοµυθιστόρηµα «Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών».Σηµαίνει «Η ισχύς του Ηλίου» και έχει µήκος 31 µέτρα. Σχεδιάστηκε από την
Με την πυξίδα του να δείχνει τον Ηλιο και όχι τον µαγνητικό Βορρά, το µεγαλύτερο ηλιακό σκάφος στον κόσµο προσπαθεί να κάνει ρεκόρ, ταξιδεύοντας 27.000 µίλια περιµετρικά της Γης, εκµεταλλευόµενο τον ούριο ηλιακό άνεµο στα φωτοβολταϊκά πανιά του.
Το σκάφος λέγεται«Τούρανορ» και δανείστηκε τοόνοµά του από τοµυθιστόρηµα «Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών».Σηµαίνει «Η ισχύς του Ηλίου» και έχει µήκος 31 µέτρα. Σχεδιάστηκε από την
ελβετική εταιρεία Planet Solar και ναυπηγήθηκε στο Κίελο της Γερµανίας, σε χρονικό διάστηµα 14 µηνών.
Το φιλόδοξο ταξίδι του άρχισε στις 27 Σεπτεµβρίου του 2010 από το Μονακό. Προχθές έφθασε στην Αυστραλία, στην πόλη Μπρίσµπεϊν, που τη διασχίζει ο οµώνυµος ποταµός, κινούµενο µόνο µε την ενέργεια του Ηλίου που συλλέγουν τα φωτοβολταϊκά του συστήµατα.
Νωρίτερα είχε διασχίσει τον Ατλαντικό Ωκεανό και «έπιασε» στο Μαϊάµι, πέρασε από τον Παναµά και προσέγγισε τα νησιά Γκαλάπαγκος. Από εκεί ταξίδεψε στον Ειρηνικό Ωκεανό µέχρι την Αυστραλία. Το περιπετειώδες ταξίδι θα συνεχιστεί βόρεια προς τη Μανίλα, το Χονγκ Κονγκ και τη Σαγκάη, το Αµπου Ντάµπι και πίσω ξανά στη Μεσόγειο από τη ∆ιώρυγα του Σουέζ.
Ολόκληρο το κατάστρωµα του σκάφους αλλά και επιπλέον αναδιπλούµενα µέρη του καλύπτονται από τους ηλιακούς συλλέκτες σε έκταση 537 τετραγωνικών µέτρων.
Οι ακτίνες του Ηλίου πουπροσπίπτουν στους συλλέκτες µετατρέπονται σε ενέργεια και αποθηκεύονται σε τεράστιες µπαταρίες ιόντωνλιθίου, µε σκοπό να τροφοδοτήσουν δύο ηλεκτρικές µηχανές που βρίσκονται στις ισάριθµες γάστρες.
«Δεν είανι τυχαίο που οι καπετάνιοι του σκάφους προσπαθούν ν’ ακολουθούν την πιο…ηλιόλουστη διαδροµή την ώρα που ταξιδεύουν στον ωκεανό»,ανέφερε προς την εφηµερίδα «Γκάρντιαν» ο Ντάνι Φουγκό, µέλος της PlanetSolar.
Είναι η πρώτη φορά που έναηλιακό σκάφος επιχειρεί να καλύψει µια τόσο µεγάλη απόσταση περιµετρι κά της Γης µε µόνο καύσιµο την ηλιακή ακτινοβολία. «Μέχρι σήµερα η ιστιοπλοΐα εξελίχθηκε στηριζόµενη σε τρεις βασικές παραµέτρους: τα κύµατα, τον άνεµο, τις παλίρροιες. Εµείς προσθέσαµε δύο ακόµη διαστάσεις, το ηλιακό φως και τις µπαταρίες ιόντων λιθίου».
Οι µπαταρίες που διαθέτει µπορούν να του εξασφαλίσουν αυτοδυναµία στην κίνησή του για τρεις µέρες µε ταχύτητα 7,5 κόµβων, δηλαδή14 χλµ./ώρα. Τόση είναι η µέση ταχύτητα ενός πετρελαιοφόρου.
Αν ελαττώσει την ταχύτητά του, µπορεί να ταξιδεύει χωρίς «ανεφοδιασµό» για 15 µέρες.Η µέση κατανάλωση της κάθε µηχανής είναι 20 kw που αντιστοιχούν σε ιπποδύναµη 26,8 ίππων, ενώ η εγκατεστηµένη του ισχύς είναι 93,5 kw που αντιστοιχούν σε ιπποδύναμή 127 ίππων. Από την άλλη πλευρά, αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τουδεν συναντήσει ούτε ένα σύννεφο, τότε η ηλιακή ακτινοβολία µπορεί να του προσδώσει ανώτατη ταχύτητα 14 κόµβων. δηλαδή 26 χλµ./ώρα.
Επενδύστε στην καθαρή ενέργεια»
Η ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ του «Τούρανορ» αποτελεί συγκερασµό πολλών επιστηµονικών πεδίων, από το σύστηµα πρόωσης και τη σχεδίαση των ηλιακών συλλεκτών µέχρι την αποθήκευση ενέργειας, την υδροδυναµική και αεροδυναµική σχεδίαση του σκάφους. Για τον Ιµο Στρόχερ, ιδιοκτήτη του σκάφους, το ταξίδι στους ωκεανούς της Γης αποτελεί έµπρακτη απόδειξη για το ότι αξίζει να γίνουν επενδύσεις στις τεχνολογίες εκµετάλλευσης καθαρής ενέργειας. «Κάποια στιγµή στο άµεσο µέλλον θα υπάρχουν πλοία που θα µπορούν να ταξιδεύουν στους ωκεανούς αθόρυβα και χωρίς να µολύνουν από τη χρήση συµβατικών καυσίµων».
Το φιλόδοξο ταξίδι του άρχισε στις 27 Σεπτεµβρίου του 2010 από το Μονακό. Προχθές έφθασε στην Αυστραλία, στην πόλη Μπρίσµπεϊν, που τη διασχίζει ο οµώνυµος ποταµός, κινούµενο µόνο µε την ενέργεια του Ηλίου που συλλέγουν τα φωτοβολταϊκά του συστήµατα.
Νωρίτερα είχε διασχίσει τον Ατλαντικό Ωκεανό και «έπιασε» στο Μαϊάµι, πέρασε από τον Παναµά και προσέγγισε τα νησιά Γκαλάπαγκος. Από εκεί ταξίδεψε στον Ειρηνικό Ωκεανό µέχρι την Αυστραλία. Το περιπετειώδες ταξίδι θα συνεχιστεί βόρεια προς τη Μανίλα, το Χονγκ Κονγκ και τη Σαγκάη, το Αµπου Ντάµπι και πίσω ξανά στη Μεσόγειο από τη ∆ιώρυγα του Σουέζ.
Ολόκληρο το κατάστρωµα του σκάφους αλλά και επιπλέον αναδιπλούµενα µέρη του καλύπτονται από τους ηλιακούς συλλέκτες σε έκταση 537 τετραγωνικών µέτρων.
Οι ακτίνες του Ηλίου πουπροσπίπτουν στους συλλέκτες µετατρέπονται σε ενέργεια και αποθηκεύονται σε τεράστιες µπαταρίες ιόντωνλιθίου, µε σκοπό να τροφοδοτήσουν δύο ηλεκτρικές µηχανές που βρίσκονται στις ισάριθµες γάστρες.
«Δεν είανι τυχαίο που οι καπετάνιοι του σκάφους προσπαθούν ν’ ακολουθούν την πιο…ηλιόλουστη διαδροµή την ώρα που ταξιδεύουν στον ωκεανό»,ανέφερε προς την εφηµερίδα «Γκάρντιαν» ο Ντάνι Φουγκό, µέλος της PlanetSolar.
Είναι η πρώτη φορά που έναηλιακό σκάφος επιχειρεί να καλύψει µια τόσο µεγάλη απόσταση περιµετρι κά της Γης µε µόνο καύσιµο την ηλιακή ακτινοβολία. «Μέχρι σήµερα η ιστιοπλοΐα εξελίχθηκε στηριζόµενη σε τρεις βασικές παραµέτρους: τα κύµατα, τον άνεµο, τις παλίρροιες. Εµείς προσθέσαµε δύο ακόµη διαστάσεις, το ηλιακό φως και τις µπαταρίες ιόντων λιθίου».
Οι µπαταρίες που διαθέτει µπορούν να του εξασφαλίσουν αυτοδυναµία στην κίνησή του για τρεις µέρες µε ταχύτητα 7,5 κόµβων, δηλαδή14 χλµ./ώρα. Τόση είναι η µέση ταχύτητα ενός πετρελαιοφόρου.
Αν ελαττώσει την ταχύτητά του, µπορεί να ταξιδεύει χωρίς «ανεφοδιασµό» για 15 µέρες.Η µέση κατανάλωση της κάθε µηχανής είναι 20 kw που αντιστοιχούν σε ιπποδύναµη 26,8 ίππων, ενώ η εγκατεστηµένη του ισχύς είναι 93,5 kw που αντιστοιχούν σε ιπποδύναμή 127 ίππων. Από την άλλη πλευρά, αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τουδεν συναντήσει ούτε ένα σύννεφο, τότε η ηλιακή ακτινοβολία µπορεί να του προσδώσει ανώτατη ταχύτητα 14 κόµβων. δηλαδή 26 χλµ./ώρα.
Επενδύστε στην καθαρή ενέργεια»
Η ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ του «Τούρανορ» αποτελεί συγκερασµό πολλών επιστηµονικών πεδίων, από το σύστηµα πρόωσης και τη σχεδίαση των ηλιακών συλλεκτών µέχρι την αποθήκευση ενέργειας, την υδροδυναµική και αεροδυναµική σχεδίαση του σκάφους. Για τον Ιµο Στρόχερ, ιδιοκτήτη του σκάφους, το ταξίδι στους ωκεανούς της Γης αποτελεί έµπρακτη απόδειξη για το ότι αξίζει να γίνουν επενδύσεις στις τεχνολογίες εκµετάλλευσης καθαρής ενέργειας. «Κάποια στιγµή στο άµεσο µέλλον θα υπάρχουν πλοία που θα µπορούν να ταξιδεύουν στους ωκεανούς αθόρυβα και χωρίς να µολύνουν από τη χρήση συµβατικών καυσίµων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου