THERMAIKOS - GREECE / ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ, ΕΝΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΓΗΣ....

Θερμαϊκός κόλπος

Thessaloniki Salonica saloniki Θεσσαλονίκη meteo - ο καιρός εικόνες - pictures

Σάββατο 23 Ιουλίου 2011

Σύντομα η λειτουργία του κλειστού γυμναστηρίου "Αινείας" στη Μηχανιώνα

 

από "Φάρος του Θερμαϊκού"

http://farosthermaikou.blogspot.com/


Σύντομα η λειτουργία του κλειστού γυμναστηρίου "Αινείας" στη Μηχανιώνα


Μέχρι τέλους του έτους, πρόκειται να παραδοθεί για χρήση το κλειστό γυμναστήριο «Αινείας», που βρίσκεται στο δρόμο Μηχανιώνας-Αγγελοχωρίου, καθώς  μόλις  πρόσφατα η τοπική δημοτική κοινότητα Μηχανιώνας του δήμου Θερμαϊκού το παρέλαβε από τον κατασκευαστή εργολάβο, ενώ δρομολογήθηκε και η έκδοση της άδεια λειτουργίας του γυμναστηρίου.

Οικολογικό καταμαράν σχεδίασαν αρχιτέκτονες από τη Θεσσαλονίκη

19 Ιουνίου 2011, 11:05 | Εμφανίσεις: 2437

Οικολογικό καταμαράν σχεδίασαν αρχιτέκτονες από τη Θεσσαλονίκη


Περιβάλλον Ενέργεια Οικολογία:
Το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο σκάφος αναψυχής «Marvin the Martian», που θα κινείται με ηλιακή ενέργεια προσφέροντας οικονομικές περιηγήσεις στις θάλασσες, σχεδίασαν δύο αρχιτέκτονες από τη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας Voria.gr.
Όπως τονίζει η Μαρία Μαλινδρέτου- Βήκα, η οποία μαζί με τον Πάνο Βούλγαρη εμπνεύστηκε το οικολογικό καταμαράν, το «Marvin the Martian» απαντά στην ενεργειακή και οικονομική κρίση.
Το σκάφος που σχεδίασαν οι δυο αρχιτέκτονες έχει μήκος 15 μέτρα και διαθέτει δύο κινητήρες, έναν ηλεκτρικό και ένα ντίζελ. Ο ηλεκτρικός κινητήρας τροφοδοτείται από τα φωτοβολταϊκά συστήματα του σκάφους (οι μπαταρίες εκτός από τον ήλιο μπορούν να φορτιστούν και με ηλεκτρικό ρεύμα), ενώ ο ντιζελοκινητήρας λειτουργεί συμπληρωματικά σε περίπτωση που ο χρήστης θελήσει να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα ή εφόσον παραστεί ανάγκη.
Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες παρέχουν στο σκάφος πλήρη αυτονομία 30 ναυτικών μιλίων, με ταχύτητα 5-7 κόμβων, χωρίς τη χρήση παραδοσιακών καυσίμων. Σε περιπτώσεις ανάγκης μπορούν να ενεργοποιηθούν δύο κινητήρες diesel, οι οποίοι προσφέρουν αυτονομία έως 500 ναυτικά μίλια, με ταχύτητα 10 κόμβων, καταναλώνοντας μόνο 400 λίτρα καυσίμου (7,5 λίτρα/ώρα ή 0,8 λίτρα/ν.μ). Ακόμα λοιπόν και στην περίπτωση της χρήσης πετρελαίου η κατανάλωσή του παραμένει η χαμηλότερη της αγοράς.
Το καταμαράν μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 8 επιβάτες στους δύο πλωτήρες του, ενώ διαθέτει κουζίνα, τραπεζαρία και σαλόνι.
econews

Καθελκύεται ίσως το Μεγαλύτερο Καταμαράν με Φ/Β

Καθελκύεται ίσως το Μεγαλύτερο Καταμαράν με Φ/Β

Λίγες μέρες πριν από το τέλος Μαρτίου στο Κίελο της Γερμανίας και συγκεκριμένα στα ναυπηγεία σκαφών αναψυχής Knierim Yacht Club η συγκίνηση ήταν διάχυτη. Το μεγαλύτερο σκάφος στον κόσμο, που θα κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια και που έχει το συμβολικό όνομα Planet Solar, ήταν έτοιμο για την καθέλκυσή του που θα γινόταν σε λίγες μέρες. Λίγες μέρες πριν, σε μια συνέντευξή του στα μέσα ενημέρωσης, ο σχεδιαστής και κυβερνήτης του σκάφους Ραφαέλ Ντοζμάν είχε δηλώσει: «Τα συναισθήματά μου δεν περιγράφονται καθώς βλέπω μπροστά μου το πλοίο για το οποίο τόσα όνειρα έχω κάνει». Και πραγματικά το δημιούργημα του Ντοζμάν θα εντυπωσίαζε ακόμη και τον πιο δυσκολοσυγκίνητο παρατηρητή. Με μήκος 31 και πλάτος 15, το εντυπωσιακό καταμαράν του Ντοζμάν που μπορεί να φιλοξενήσει και πενήντα άτομα είναι το καλύτερο δείγμα σύγχρονης ναυπηγικής με τη περιβαλοντική συνείδηση.
Το Planet Solar σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο την ενέργεια που μπορεί να χρειάζεται για τα ταξίδια του έχει ολόκληρη την επιφάνεια του καταστρώματός του στρωμένη με ηλιακούς συλλέκτες που καλύπτουν μια συνολική επιφάνεια 500 τετραγωνικών μέτρων. Μετά την καθέλκυσή του στο τέλος Μαρτίου το Planet Solar θα κάνει μια σειρά από δοκιμαστικούς πλόες που θα διαρκέσουν μέχρι τον Απρίλιο του 2011, προκειμένου να δοκιμαστούν όλα τα σύγχρονης τεχνολογίας συστήματά του και για να γίνουν όποιες βελτιώσεις χρειαστούν. Και αν είναι όλα καλά το Απρίλιο του 2011 το Planet Solar θα ξεκινήσει με τον φιλόδοξο στόχο να πραγματοποιήσει το γύρο του κόσμου και έτσι να γίνει και το πρώτο μέσο μεταφοράς που θα πραγματοποιήσει κάτι τέτοιο στη σύγχρονη εποχή χρησιμοποιώντας αποκλειστικά αιολική και ηλιακή ενέργεια. Το ταξίδι της παγκόσμιας αυτής διαδρομής θα γίνει σε γενικές γραμμές κατά μήκος του Ισημερινού, ώστε να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν καλύτερα το ηλιακό φως. Τα 40.000 χιλιόμετρα της διαδρομής θα καλυφτούν σε περίπου 140 μέρες με μια μέση ταχύτητα 8 κόμβων την ώρα, ενώ για την καλύτερη ευστάθειά του στη διάρκεια της διαδρομής και όποτε αυτό χρειάζεται θα ξεδιπλώνει τα πλευρικά του πτερύγια για καλύτερη ευστάθεια. Όπως έγραψαν και οι κατασκευαστές του στο δελτίο Τύπου που κυκλοφόρησαν, το Planet Solar φιλοδοξεί να αποδείξει ότι είμαστε ικανοί να αλλάξουμε, ότι υπάρχουν λύσεις και ότι δεν είναι πολύ αργά. Οι σημερινές μας επιλογές θα καθορίσουν το μέλλον της ανθρωπότητας.
Planet Solar website (www.planetsolar.org).

Καταµαράν µε φωτοβολταϊκά πανιά

δείτε και τα σχετικά φιλμάκια  !!!




Καταµαράν µε φωτοβολταϊκά πανιά

31 May
09:33
Με την πυξίδα του να δείχνει τον Ηλιο και όχι τον µαγνητικό Βορρά, το µεγαλύτερο ηλιακό σκάφος στον κόσµο προσπαθεί να κάνει ρεκόρ, ταξιδεύοντας 27.000 µίλια περιµετρικά της Γης, εκµεταλλευόµενο τον ούριο ηλιακό άνεµο στα φωτοβολταϊκά πανιά του.
Το σκάφος λέγεται«Τούρανορ» και δανείστηκε τοόνοµά του από τοµυθιστόρηµα «Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών».Σηµαίνει «Η ισχύς του Ηλίου» και έχει µήκος 31 µέτρα. Σχεδιάστηκε από την
ελβετική εταιρεία Planet Solar και ναυπηγήθηκε στο Κίελο της Γερµανίας, σε χρονικό διάστηµα 14 µηνών.
Το φιλόδοξο ταξίδι του άρχισε στις 27 Σεπτεµβρίου του 2010 από το Μονακό. Προχθές έφθασε στην Αυστραλία, στην πόλη Μπρίσµπεϊν, που τη διασχίζει ο οµώνυµος ποταµός, κινούµενο µόνο µε την ενέργεια του Ηλίου που συλλέγουν τα φωτοβολταϊκά του συστήµατα.
Νωρίτερα είχε διασχίσει τον Ατλαντικό Ωκεανό και «έπιασε» στο Μαϊάµι, πέρασε από τον Παναµά και προσέγγισε τα νησιά Γκαλάπαγκος. Από εκεί ταξίδεψε στον Ειρηνικό Ωκεανό µέχρι την Αυστραλία. Το περιπετειώδες ταξίδι θα συνεχιστεί βόρεια προς τη Μανίλα, το Χονγκ Κονγκ και τη Σαγκάη, το Αµπου Ντάµπι και πίσω ξανά στη Μεσόγειο από τη ∆ιώρυγα του Σουέζ.
Ολόκληρο το κατάστρωµα του σκάφους αλλά και επιπλέον αναδιπλούµενα µέρη του καλύπτονται από τους ηλιακούς συλλέκτες σε έκταση 537 τετραγωνικών µέτρων.
Οι ακτίνες του Ηλίου πουπροσπίπτουν στους συλλέκτες µετατρέπονται σε ενέργεια και αποθηκεύονται σε τεράστιες µπαταρίες ιόντωνλιθίου, µε σκοπό να τροφοδοτήσουν δύο ηλεκτρικές µηχανές που βρίσκονται στις ισάριθµες γάστρες.
«Δεν είανι τυχαίο που οι καπετάνιοι του σκάφους προσπαθούν ν’ ακολουθούν την πιο…ηλιόλουστη διαδροµή την ώρα που ταξιδεύουν στον ωκεανό»,ανέφερε προς την εφηµερίδα «Γκάρντιαν» ο Ντάνι Φουγκό, µέλος της PlanetSolar.
Είναι η πρώτη φορά που έναηλιακό σκάφος επιχειρεί να καλύψει µια τόσο µεγάλη απόσταση περιµετρι κά της Γης µε µόνο καύσιµο την ηλιακή ακτινοβολία. «Μέχρι σήµερα η ιστιοπλοΐα εξελίχθηκε στηριζόµενη σε τρεις βασικές παραµέτρους: τα κύµατα, τον άνεµο, τις παλίρροιες. Εµείς προσθέσαµε δύο ακόµη διαστάσεις, το ηλιακό φως και τις µπαταρίες ιόντων λιθίου».
Οι µπαταρίες που διαθέτει µπορούν να του εξασφαλίσουν αυτοδυναµία στην κίνησή του για τρεις µέρες µε ταχύτητα 7,5 κόµβων, δηλαδή14 χλµ./ώρα. Τόση είναι η µέση ταχύτητα ενός πετρελαιοφόρου.
Αν ελαττώσει την ταχύτητά του, µπορεί να ταξιδεύει χωρίς «ανεφοδιασµό» για 15 µέρες.Η µέση κατανάλωση της κάθε µηχανής είναι 20 kw που αντιστοιχούν σε ιπποδύναµη 26,8 ίππων, ενώ η εγκατεστηµένη του ισχύς είναι 93,5 kw που αντιστοιχούν σε ιπποδύναμή 127 ίππων. Από την άλλη πλευρά, αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τουδεν συναντήσει ούτε ένα σύννεφο, τότε η ηλιακή ακτινοβολία µπορεί να του προσδώσει ανώτατη ταχύτητα 14 κόµβων. δηλαδή 26 χλµ./ώρα.
Επενδύστε στην καθαρή ενέργεια»
Η ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ του «Τούρανορ» αποτελεί συγκερασµό πολλών επιστηµονικών πεδίων, από το σύστηµα πρόωσης και τη σχεδίαση των ηλιακών συλλεκτών µέχρι την αποθήκευση ενέργειας, την υδροδυναµική και αεροδυναµική σχεδίαση του σκάφους. Για τον Ιµο Στρόχερ, ιδιοκτήτη του σκάφους, το ταξίδι στους ωκεανούς της Γης αποτελεί έµπρακτη απόδειξη για το ότι αξίζει να γίνουν επενδύσεις στις τεχνολογίες εκµετάλλευσης καθαρής ενέργειας. «Κάποια στιγµή στο άµεσο µέλλον θα υπάρχουν πλοία που θα µπορούν να ταξιδεύουν στους ωκεανούς αθόρυβα και χωρίς να µολύνουν από τη χρήση συµβατικών καυσίµων».

http://www.xkarfoma.net/index.php?option=com_k2&view=item&id=1191:%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%C2%B5%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BD-%C2%B5%CE%B5-%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CF%84%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%AC&Itemid=73