THERMAIKOS - GREECE / ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ, ΕΝΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΓΗΣ....

Θερμαϊκός κόλπος

Thessaloniki Salonica saloniki Θεσσαλονίκη meteo - ο καιρός εικόνες - pictures

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012

ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑΙΑ


Διαδήλωση στους κεντρικούς δρόμους της Περαίας,πραγματοποίησαν υπό βροχή λίγο πριν το μεσημέρι, μέλη της «Λαϊκής Επιτροπής Θερμαϊκού» και του ΠΑΜΕ, που διαμαρτύρονταν για τα νέα δεινά που χαλκεύονται για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους με το νέο μνημόνιο και τη δανειακή σύμβαση.

Οι δεκάδες διαδηλωτές,συγκεντρώθηκαν αρχικά στο παρκάκι απέναντι στο δημαρχείο του δήμου Θερμαϊκού και στη συνέχεια, διέσχισαν την οδό Αμπελοκήπων και αφού μέσω της παραλιακής οδού πέρασαν από την πλατεία της Περαίας, κατευθύνθηκαν , μουσκεμένοι από την βροχή που έπεφτε ασταμάτητα στην οδό Ρωμανού.
Σε φυλλάδια που μοίραζαν στους διερχόμενους πολίτες,αναφέρονταν ότι στόχος του «Μαύρου μετώπου» που συγκρότησαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ υπό τον τραπεζίτη Λουκά Παπαδήμο «δεν είναι να σώσουν το λαό, αλλά να τον υποτάξουν, να τον οδηγήσουν στο ακόμα χειρότερο σφαγείο με τη δανειακή σύμβαση και το μνημόνιο χρεοκοπίας».


--
Ανάρτηση Από τον/την Σπύρος Κουζινόπουλος στο Φάρος του Θερμαϊκού τη 2/12/2012 02:10:00 μμ

κινητοποιήσεις ΣΗΜΕΡΑ



Ο λαός της Θεσσαλονίκης βγαίνει σήμερα στους δρόμους για να διαμαρτυρηθεί κατά της πολιτικής των μνημονίων που οδηγεί την Ελλάδα σε ασφυξία και τον λαό της στην εξαθλίωση, την πείνα και την απελπισία. Κορύφωση των λαϊκών αντιδράσεων, θα είναι το παλλαϊκό συλλαλητήριο που πραγματοποιείται στις 5 το απόγευμα στην πλατεία Αριστοτέλους.

Ο
Ο "χορός" των κινητοποιήσεων αρχίζει στις 15.00 στην πλατεία Αριστοτέλους, όπου καλούν σε συγκέντρωση οι Αγανακτισμένοι του Λευκού Πύργου.
Στις 16.00 οι κάτοικοι από τους Αμπελόκηπους και την Μενεμένη καλούν σε συγκέντρωση στη συμβολή της οδού Τσιμισκή με τον πεζόδρομο της Αριστοτέλους.
Στις 16.00 η ΑΝΤΑΡΣΥΑ καλεί σε συγκέντρωση στην πλατεία Αριστοτέλους και μία ώρα μετά, στις 17.00 καλούν στο ίδιο σημείο η ΕΔΟΘ, το ΕΚΘ, η ΑΔΕΔΥ, η ΣΠΙΘΑ, φορείς και κοινωνικές ομάδες της Θεσσαλονίκης που αντιδρούν στα νέα μέτρα.
ι Θεσσαλονικείς διαμαρτύρονται για το "μνημόνιο 2", η συζήτηση για το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει το μεσημέρι στη Βουλή σχετικά με τη νέα δανειακή σύμβαση και τη λήψη νέων μέτρων.

--
Ανάρτηση Από τον/την Σπύρος Κουζινόπουλος στο Φάρος του Θερμαϊκού τη 2/12/2012 11:44:00 πμ

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

αυτή την Κυριακή 12/02/2012 στις 12 το μεσημέρι



Πικετοφορία, διοργανώνει αυτή την Κυριακή στις 12 το μεσημέρι, στην Περαία, η "Λαϊκή Επιτροπή Θερμαϊκού", προκειμένου και οι δημότες του δήμου Θερμαϊκού να στείλουν ένα ηχηρό ΟΧΙ στο νέο μνημόνιο, να μην ψηφιστεί η συμφωνία και να ανατραπεί η συγκυβέρνηση που αλυσοδένει τους εργαζόμενους.

Στην ανακοίνωση της "Λαϊκής Επιτροπής" αναφέρονται τα ακόλουθα:
"Όλοι στους δρόμους. Όλη η Ελλάδα άπαρτο κάστρο αγώνα
Κυριακή 12/2 στις 12 το μεσημέρι όλοι και όλες στην Περαία, στο παρκάκι απέναντι από το δημαρχείο (goody’s ), στην πικετοφορία που διοργανώνει η Λαϊκή Επιτροπή Θερμαϊκού για να στείλει και ο λαός του δήμου μας ένα ηχηρό όχι στο νέο μνημόνιο, για να μην ψηφιστεί η συμφωνία, να ανατραπεί η συγκυβέρνηση που αλυσοδένει τους εργαζόμενους. Ακόμα και αν πάρει τον απαιτούμενο αριθμό ψήφων, να μην μπορέσει να εφαρμοστεί στην πράξη η εκτέλεση του λαού, γιατί δεν θα μπορέσει να περπατήσει σε κανένα εργοστάσιο, σε κανένα χώρο δουλειάς. Για αυτό και ο λαός πρέπει τώρα να δείξει τη δύναμή του και την αποφασιστικότητά του. Αυτοί που εκμεταλλεύονται το λαό είναι μειοψηφία. Δεν υπάρχει ατομική λύση ξεσηκωμός παντού. Όλοι στη μάχη για την παρεμπόδιση των αντιλαϊκών μέτρων.
Η σάλπιγγα του ξεσηκωμού έχει σημάνει, μην μένεις θεατής, ένωσε τη φωνή και τη δύναμή σου με το εργατικό λαϊκό κίνημα, εμπιστεύσου τη δύναμη του δίκιου που λέει να χαίρεσαι εσύ αυτά που παράγεις με τον ιδρώτα σου.
ΠΑΝΣΤΡΑΤΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΧΡΕΩΚΟΠΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
Συντονιστική γραμματεία της Λαϊκής Επιτροπής".
.
.

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ

Την Κυριακή, 29/01/2012 έγινε η παρουσίαση του έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στον Θερμαϊκό και τα εγκαίνια της έκθεσης όπου παρουσιάζονται και οι 52 προτάσεις του διαγωνισμού για τους χώρους αναμονής, στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης και στον χώρο μπροστά από αυτήν.

Παρόντες ήταν πολλοί από αυτούς που συνεργάστηκαν για να φτάσει το θέμα μέχρι εδώ αλλά και δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, ενδιαφερόμενοι και απλοί πολίτες

 Ο Γιάννης Μπουτάρης ως Δήμαρχος έκανε μια αναφορά για την πολύ όμορφη και χαρακτηριστική εικόνα που παρουσιάζει η πόλη της Θεσσαλονίκης όταν την προσεγγίζεις από την πλευρά της θάλασσας.
Ο Σπύρος Βούγιας, που είχε ξεκινήσει το θέμα ως συγκοινωνιολόγος χρόνια πριν, αναφέρθηκε στις μνήμες που έχουν οι παλαιότεροι από τα καραβάκια με τα οποία πήγαιναν για μπάνιο στις απέναντι ακτές και ότι πολύ θα ήθελε να υλοποιηθεί το έργο σύντομα για να ξανααπολαύσουμε αυτές τις διαδρομές.
Έγιναν κάποιες ενημερώσεις για τα πρακτικά θέματα του έργου όπως η ίδρυση του διαβαθμιδικού φορέα πέντε δήμων ο οποίος έχει εγκριθεί ήδη και από τα πέντε αντίστοιχα δημοτικά συμβούλια, και θα φροντίσει για τις άδειες των προβλητών και χερσαίων εγκαταστάσεων. Η αποβάθρες θα ενταχθούν σε πακέτο ΕΣΠΑ 2 000 000 € ενώ για τα σκάφη θα γίνει διεθνείς διαγωνισμός (οι σχετικοί φάκελλοι είναι έτοιμοι και στην διάθεση του διαβαθμιδικού φορέα για άμεση χρήση).
Εκπρόσωποι των δύο εταιριών που ανέλαβαν την μελέτη βιωσιμότητας, κος Φλώριος, κος Αντωνόπουλος και κα Ζησοπούλου ενημέρωσαν για διάφορες λεπτομέρειες και μη των μελετών που πραγματοποίησαν.
Έτσι ξεκινάμε με μια "βασική γραμμή" όπου θα γίνονται τέσσερις στάσεις : λιμάνι, στην απόληξη της Πέτρου Συνδίκα, στην ανατολική πλευρά της μαρίνας της Καλαμαριάς και στην άκρη της σκάλας της Περαίας. Τα σημεία που επιλέχτηκαν εξαρτήθηκαν μεταξύ άλλων και από θέματα αρχαιολογίας...Προγραμματισμένες είναι διαδρομές που να καλύπτουν και τις τέσσερις στάσεις αλλά και απευθείας λιμάνι - Περαία.
Παρουσιάστηκε και ένας πίνακας όπου εμφανίζει το συνολικό κόστος κατασκευής των αποβάθρων στο ύψος των 4 640 000 €.(φαντάζομαι ότι κάποια στιγμή θα αναρτηθούν  όλες αυτές οι λεπτομέρειες στο "διαύγεια" διότι ήταν αδύνατον να συγκρατηθούν όλα τα στοιχεία λεπτομερώς....) Οι αποβάθρες αυτές θα είναι κάποιες πλατφόρμες που θα έχουν την δυνατότητα να δέχονται δύο σκάφη συγχρόνως.
Υπάρχουν σκέψεις μελλοντικά να επεκταθεί αυτή η μορφή συγκοινωνίας και προς τα δύο άκρα, αλλά από στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην πορεία φαίνεται πως αν εξ' αρχής υπάρξει αυτή η έκταση το έργο δεν θα είναι βιώσιμο. Οι επεκτάσεις και προσθήκες αυτές είναι μία στάση πιθανόν στο ύψος περίπου του δημαρχείου, μία στην Μίκρα όπου ο αστικός ιστός συναντά τον φυσικό αιγιαλό, μία στις εκβολές του Ανθεμούντα (αεροδρόμιο) - όπου θα υπάρχει πιθανώς και σύνδεση με το μετρό όταν φτάσει - μία στους Ν. Επιβάτες και μία στην Αγ. Τριάδα και δυτικά στο Καλοχώρι στο αλιευτικό καταφύγιο (υπάρχει περιορισμός από την περιοχή NATURA )

Παρουσιάστηκε και στο περίπου ο τύπος σκάφους :
καταμαράν ή μονοκάρινο
νεότευκτο
150-250 ατόμων
ταχύτητα 20-25 κόμβοι
μήκος 20-30 μέτρα
βύθισμα 2μ για να μπορεί να προσεγγίζει...(αυτό κατά την ταπεινή μου άποψη αποκλείει τα μονοκάρινα - δεν είμαστε ποτάμι ή λίμνη άρα για να είναι σταθερά θα πρέπει να έχουν και το ανάλογο βύθισμα...)
επιθυμητό το χαμηλό επίπεδο θορύβων
δυνατότητα μεταφοράς περιορισμένου αριθμού ποδηλάτων ή και μοτοποδηλάτων
(πιστεύω πως αν είναι και φωτοβολταϊκά θα έχουν και μικρότερο κόστος λειτουργίας)

Αναφέρθηκε ο χρονικός ορίζοντας λειτουργίας το 2015 αν και στην κουβέντα κρατήθηκε το 2013
επιθυμητή είναι η ενημέρωση των επιβατών για τα δρομολόγια και τις καιρικές συνθήκες μέσω παγκόσμιου ιστού

Αναφερόμενοι σε διάφορα μοντέλα που εξετάστηκαν για να εξαχθούν τα καλύτερα δυνατά συμπεράσματα ενημέρωσαν πως μια αύξηση του εισιτηρίου (στο μοντέλο) κατά μισό ευρώ επιφέρει πτώση της κίνησης κατά 30% ενώ μια αύξηση από 1.5€ σε 3.0€ επιφέρει πτώση κίνησης 60%, υπολογίζουν δε σε ετήσια κίνηση 5 385 000 επιβάτες.

Καλύτερη μορφή υλοποίησης θεωρείται το ΣΔΙΤ (PPP)  συνεργασία δημοσίου - ιδιώτη δηλαδή, όπου στον ιδιώτη μπορούν να γίνουν και κάποιες παραχωρήσεις και να έχει έσοδα εκτός από τα εισιτήρια και από χώρους εστίασης, διαφήμισης κλπ.

Η διεξαγωγή των δρομολογίων θα πραγματοποιείται σε δύο βάρδιες.

Ακολούθησε μια πολύ όμορφη και ενδιαφέρουσα παρουσίαση του προέδρου του οργανισμού ρυθμιστικού  (και μέλος της κριτικής επιτροπής) κου Λόη Παπαδόπουλο, με παλιές εικόνες της παραλίας της Θεσσαλονίκης - όταν περιορίζονταν ακόμα μέσα στα τείχη - και λίγο αργότερα , όταν δημιουργήθηκε η εξοχή της στην τωρινή Β. Όλγας. Υπέροχες και οι εικόνες από την πολύβουη παραλία της πόλης, σε αντίθεση με την σημερινή μάλλον νεκρή άποψη - πράγμα που τόνισαν και άλλοι ομιλητές. Ο κύριος Παπαδόπουλος παρουσίασε επίσης τις οκτώ μελέτες από ισάριθμους γνωστούς αρχιτέκτονες που είχαν σχεδιάσει ο καθένας τους από μία αποβάθρα από τις τότε 8 προβλεπόμενες. Σκοπός ήταν και παραμένει η επανασύνδεση του ιστού της πόλις με την θάλασσά της.

Σε αυτό θα συμβάλλει κατά πολύ η ορθή επιλογή της μορφής των βοηθητικών χώρων που θα στεγάσουν οι αποβάθρες. Οι προτάσεις από τους διαγωνιζόμενους για αυτό το θέμα πολλές και ενδιαφέρουσες και σίγουρα δυσκόλεψαν ευχάριστα την κριτική επιτροπή. Το θέμα που κέρδισε το πρώτο βραβείο ("τα κελύφη") ομολογουμένως δίνει πολλές δυνατότητες γιατί είναι ευπροσάρμοστο σε όλες τις στάσεις - τόσο τις τέσσερις βασικές, όσο και τις προβλεπόμενες - γιατί θα πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας ότι η γραμμή δεν είναι ευθεία αλλά ακολουθεί την κλειστή ακτογραμμή του Θερμαϊκού κόλπου. Δεδομένου ότι θέλουμε να έχουμε ενεργειακά αυτόνομες κατασκευές, αυτές θα πρέπει εύκολα να προσαρμόζονται στις επιμέρους τοπικές συνθήκες ( προσανατολισμός στον ήλιο, θαλάσσια αύρα και λοιποί αέρηδες, θαλάσσια ρεύματα και λοιπές καιρικές και μη συνθήκες). Ακόμα, μιας και είναι επιθυμητή η σύνδεση της στεριάς με την θάλασσα πρέπει οι κατασκευές να είναι τόσο προσαρμόσιμες ώστε να δίνουν την δυνατότητα για ένταξή τους σε διάφορες εκδηλώσεις και χρήση τους γι' αυτόν τον σκοπό.

Πολλά λοιπόν τα θέματα τις ημέρας αλλά και ενδιαφέροντα. Η έκθεση των σχεδίων θα διαρκέσει μέχρι τέλος Φεβρουαρίου και μπορείτε να την επισκεφτείτε - σίγουρα αξίζει τον κόπο (κτίριο Α). Με την πρώτη ευκαιρία θα παρουσιαστεί και από εδώ.


Μένουν να λυθούν κάποια θέματα όπως το ποιος θα δώσει την άδεια στον ιδιώτη που θα αναλάβει και αν θα είναι μονοπώλιο για την θαλάσσια συγκοινωνία...αν θα είναι ο ίδιος φορέας που είναι υπεύθυνος και για την αστική συγκοινωνία (ΟΑΣΘ) και μην ξεχνάμε ότι θα προστεθεί και το μετρό...καλό θα ήταν ΕΝΑΣ φορέας να ασχοληθεί για να μην έχουμε ξιφομαχίες....

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ

Όλη η ιστορία ξεκίνησε από την επιβολή του χαρατσιού μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Βέβαια τα χαράτσια ήταν η αφορμή γιατί την αιτία την γνωρίζουμε ΟΛΟΙ. Η αιτία που συσπειρώνει τους ανθρώπους είναι παγκοσμίος η ίδια . Η προσπάθεια ατέρμονης εκμετάλλευσής τους από λίγους "συνανθρώπους" τους. Έτσι και στην Ελλαδίτσα μας, κατόπιν οδηγιών από την Ευρωπαϊκή Ένωση (των λίγων εκμεταλλευτών και εκεί) οι δικοί μας "εκπρώσοποι" φροντίζουν να μας φέρουν ποιο κοντά στο χώμα (όπως σχολίασαν και στο ράδιο αρβύλα).

Θέλουν να μας ξεκάνουν κυριολεκτικά εφαρμόζοντας διάφορες πρακτικές εξαθλίωσης (με πολλαπλή φορολογία, μείωση εισοδήματος, αφαίρεση παροχών...) και βιολογικής εξασθένησης του οργανισμού μας (μέσω περικοπών στην υγεία και σταδιακής και ύπουλης εφαρμογής του κώδικα Alimentarius )


Εμείς όμως "δεν μασάμε" και ερχώμαστε στην πραγματικότητα πιο κοντά με το χώμα, καλλιεργόντας την γη. Δεν θα τους κάνουμε την χάρη. Θα αντιδράσουμε δημιουργόντας τις προϋποθέσεις για αξιοπρεπή ανθρώπινη διαβίωση, κόντρα σε όλους που νομίζουν ότι όλος ο κόσμος είναι τσιφλίκη τους. Δεν έχεις ΚΑΝΕΙΣ δικαίωμα πάνο στη ζωή μας !!!

Με την ευγενική παραχώρηση συμπολιτών μας μπορέσαμε να ξεκινήσουμε τις συγκαλλιέργειες.
Μας παραχωρήθικαν σε πρώτη φάση δύο χωράφια στην περιοχή της Μηχανιώνας. Αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να διαθέση κάποιο κομμάτι γης σε άλλη περιοχή του δήμου Θερμαϊκού - ας είναι και οικόπεδο ανάμεσα σε δομημένα κομμάτια ( είναι ένας τρόπος να διατηρηθεί καθαρώ έως ότου εκμεταλλευτεί και αποφεύγετε και τα σχετικά πρόστιμα μιας και δεν χρειάζετε να πληρώνετε για τον καθαρισμό...) ή ένα ξεχασμένο χωραφάκι, για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν συνάνθρωποί μας που δεν μπορούν να μετακινηθούν μακρυά.
Μια άλλη ευγενική βοήθεια είναι η προετοιμασία της γης για σπορά από άλλον έναν συμπολίτη μας που για τον σκοπό αυτό διαθέτει τόσο τα μηχανήματα όσο και τον χρόνο και τις γνώσεις του.

Εδώ οι πρώτες εικόνες από την προετοιμασία του πρώτου χωραφιού για σπορά...



anexartitiprotovoulia.blogspot.com
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ © 2011 DheTemplate.com. Supported by Tips for Life and Blogging Tips



το παρακάτω φιλμάκι δείχνει την πρώτη σπορά την οποία κάλυψε το κανάλι του ΣΚΑΊ στην σημερινή πρωϊνή του εκπομπή.

http://www.youtube.com/watch?v=-PgFDW9Kb08&feature=youtu.be



http://www.youtube.com/
Σπορά των παραχωρηθέντων χωραφιών για καλλιέργεια από τους κατοίκους Θερμαϊκού που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία πολιτών. (συγνώμη για την κακή ποιότητα)
 
Ήδη έχουμε τις πρώτες δηλώσεις συμμετοχής. Όποιος επιθυμεί να δοκιμάσει τις δυνάμεις του καλλιεργόντας ένα κομμάτι γης μπορεί να το δηλώσει στο  
 
 
 
 
 
 
 
 

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

ΑΙΝΕΙΑ - Ναός Της Αφροδίτης

Τι σχέση έχει ο αρχαιολογικός χώρος ΑΙΝΕΙΑ με τον Ναό της Αφροδίτης;
Όσο παράξενο και να σας φαίνεται, ο Ναός της Αφροδίτης που ξαναείδε το φως του ήλιου στην πλατεία Αντιγονιδών στην Θεσσαλονίκη αρχικά ανεγέρθηκε από τους αρχαίους ημών προγόνους στην περιοχή Αινεία της Ν. Μιχανιώνας. ( Διαβάστε το σχετικό άρθρο )
στο τέλος της ανάρτησης μπορείτε να μπείτε μέσω συνδέσμου στην σελίδα συλλογής υπογραφών για να βοηθήστε την ανάδειξη του ναού και της ιστορίας μας!
Για να έχουμε μία εικόνα του μεγέθους των κιόνων, ας δούμε αυτή την φωτογραφία. Επειδή στις προηγούμενες μπορεί να ξεγελιέται το μάτι λόγω του μη συγκρίσιμου μέσα στον χώρο. Και επαναλαμβάνω ότι τα περισσότερα κομμάτια από τους Κίονες είναι στο προαύλιο του μουσείου καθώς δεν χωράν στο εσωτερικό!!!
Αυτά τα ευρήματα είναι από το 1/3 του ναού. Το υπόλοιπο κομμάτι είναι κάτω από την πλατεία και υπολογίζεται ότι επειδή δεν έχει οικοδομηθεί ποτέ, είναι σε ακόμα πιο άρτια κατάσταση.
Οι κίονες που βλέπεται δεν είναι ολόκληροι καθώς δεν θα χωρούσαν στο μουσείο μιας και έχουν πάνω από εφτά μέτρα ύψος! Τα υπόλοιπα κομμάτια των κιόνων βρίσκονται στο προαύλιο του μουσείου.
Οταν αντικρισα αυτη την εικονα μου λυθηκαν πολλες αποριες.
Αμεσως καταλαβα πως ο εχθρος δεν βρισκεται "εκει εξω".
Ο εχθρος βρισκεται εντος των πυλων εδω και πολλα χρονια.
Καταλαβα τον λογο γιατι ειμαστε ουραγος στην παγκοσμια εξελιξη.
Καταλαβα γιατι δεν μας υπολογιζουν.
...
Οταν ενα εθνος δεν σεβεται τον εαυτο του και την ιστορια του,
να μην περιμενει να το σεβαστουν τα υπολοιπα εθνη.
Αυτο που βιωνουμε, αυτο μας αξιζει λοιπον...
Δείτε περισσότερα


Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

ΔΗΜΟΣ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ - ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ

Όχι, δεν έχω παραισθήσεις. Ούτε μου διαφεύγουν τα σκουπίδια ή το γεγονός ότι η σύμβαση της ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ Α.Ε. βολοδέρνει εδώ και μήνες κάπου στο δήμο...στο γραφείο του δημάρχου...αντί να προωθείται για έγκριση και υπογραφή στο Δ.Σ. μπας και γλυτώσουμε από μερικά (κάτι τόννους κάθε μήνα ) σκουπίδια...εντελώς δωρεάν....

Παρ' όλ' αυτά όμως πιστεύω ότι με λίγη καλή διάθεση και πολύ δουλειά μπορεί ο δήμος μας να αποτελέσει μια όαση μέσα στο χάος. Το έχω πει επανειλημμένα πως γεωγραφικά βρισκόμαστε σε προνομιακή θέση και αν το εκμεταλλευτούμε σωστά έχουμε την δυνατότητα να γίνουμε πρότυπο ακόμα και έξω από τα σύνορα της χώρας - ακόμα και στις δύσκολες μέρες που διανύουμε.
Εάν υπάρχει η θέληση, με λίγες, συντονισμένες ενέργειες μπορούμε να θέσουμε τις βάσεις για μια πρότυπη κοινωνία. Πως;

Τι είναι αυτό που αυτή τη στιγμή μας έχει κλείσει στο καβούκι μας; Η αδράνεια της αγοράς.
Και τι είναι αυτό που προκαλεί την αδράνεια της αγορά; Η αδυναμία κίνησης του χρήματος λόγο υψηλής φορολογίας, περικοπής εισοδήματος και η ανυπαρξία θέσεων εργασίας.

Αν λοιπόν παρακάμψουμε (σε όσους τομείς μας είναι δυνατόν) την χρήση του χρήματος και την  αντικαταστήσουμε με την ανταλλακτική μονάδα Θερμό, θα αποφύγουμε ένα πολύ βασικό εμπόδιο, τον φόρο προστιθέμενης αξίας, μιας και δεν θα έχουμε να κάνουμε με αγοραπωλησίες αλλά ανταλλαγές. Παράλληλα αποφεύγουμε την περικοπή εισοδήματος διότι αποφασίζουμε μόνοι μας το ύψος του "εισοδήματος" - με τι δηλαδή θέλουμε να ανταλλάξουμε την εργασία ή το προϊόν μας. Ακόμα, δημιουργούνται θέσεις εργασίας από την στιγμή που η "πληρωμή" γίνεται με ανταλλακτική μονάδα.

Άλλο ένα θετικό σημείο είναι ότι τα δημοτικά τέλη μπορούν να είναι άμεσα και 100%  ανταποδοτικά αν ο δήμος αποφασίσει να συμμετέχει στο σύστημα της ανταλλαγής. Οι δημότες μπορούν αναλόγως την ειδικότητά τους να προσφέρουν την εργασία τους στον δήμο ή κάποια υλικά εφ' όσον τα διαθέτουν ώστε να πραγματοποιούνται εργασίες καθαριότητας, συντήρησης, διαμόρφωσης , κατασκευής, καλλωπισμού και ότι μπορεί να σκεφτεί ο καθένας. Με αυτόν τον τρόπο και την ανεργία καταπολεμάμε, και τον δήμο μας ομορφαίνουμε, καθαρίζουμε , συντηρούμε και θέσεις εργασίας μπορούμε να δημιουργήσουμε και τις βάσεις για να προσελκύσουμε τουρισμό και πολλά πολλά άλλα - αρκεί να το θέλουμε.

Αν αποφασίσει ο δήμος να συμμετέχει θα μπορέσει μεσούσης της κρίσης να έχει απίστευτη ανάπτυξη.

Όποιος έχει αμφιβολίες ή θέλει διευκρινήσεις μπορεί να επικοινωνήσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή με μήνυμα στο φατσοβιβλίο...